REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO SYNOD.ORG.PL
- Postanowienia ogólne
- Definicje
- Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Warunki korzystania z Forum Dyskusyjnego
- Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Własność intelektualna
- Odpowiedzialność
- Postanowienia końcowe
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis internetowy działający pod adresem synod.org.pl prowadzony jest przez Rafała Dziedzica, adres poczty elektronicznej (e-mail): moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286
- Serwis synod.org.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis synod.org.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu synod.org.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W Serwisie obowiązuje zakaz prezentowania usług zabronionych przez przepisy powszechnie obowiązujące.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- kodeksu cywilnego,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.,
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. DEFINICJE
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu umożliwiający stworzenie Konta. Formularz Rejestracji umożliwia stworzenie Konta odpowiadającego konkretnemu Użytkownikowi.
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika. Konto jest zakładane przez Usługodawcę na wniosek Usługobiorcy, po weryfikacji danych podanych w zgłoszeniu. Wniosek może zostać złożony poprzez Formularz Rejestracji na stronie Serwisu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- FORUM DYSKUSYJNE – Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę umożliwiająca wymianę wzajemnych poglądów oraz informacji między Usługobiorcami.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- LICENCJA – umowa licencyjna w rozumieniu rozdziału 5 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu.
- SERWIS – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem synod.org.pl.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Serwisu.
- PRZESŁANIE SYNTEZY – Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę polegająca na przekazaniu przesłanych przez Usługobiorcę syntez spotkań synodalnych koordynatorom synodalnym – tylko w przypadku gdy przesłanie ich normalną drogą (czyli przez parafialny zespół synodalny lub diecezjalny zespół synodalny lub struktury danej wspólnoty) okaże się niemożliwe.
- SYSTEM KOMENTARZY – Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie komentarzy w Serwisie.
- USŁUGODAWCA – Rafał Dziedzic, adres do korespondencji: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286.
- USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
- WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę, umożliwiająca wyszukiwanie określonych treści na podstawie podanych przez Usługobiorcę kryteriów (przy użyciu filtrów).
3. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- prowadzenie Konta,
- korzystanie z Wyszukiwarki,
- korzystanie z Systemu Komentarzy,
- korzystanie z Newslettera,
- przesyłanie Syntezy,
- korzystanie z Forum Dyskusyjnego.
- Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
4. WARUNKI ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 3 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta zawierana jest na czas nieoznaczony,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Wyszukiwarki, zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Użytkownika,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera, zawierana jest na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej przesyłaniu Syntezy, zawierana jest na czas określony i ulega rozwiązaniu w momencie przesłania przez Usługodawcę syntezy koordynatorom synodalnym.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Komentarzy dotyczących aktualności zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii lub zaprzestania zamieszczania jej przez Usługobiorcę. Usługobiorca zobowiązuje się:
- dodawać obiektywne komentarze w ramach prawa do swobodnego wyrażania opinii, głównie w celu udostępnienia innym Użytkownikom możliwości stworzenia indywidualnej oceny,
- nie umieszczać reklam towarów, usług, podmiotów, chyba, że działanie takie jest prowadzone w porozumieniu z Serwisem i za jego zgodą,
- nie upubliczniać danych osobowych bez zgody osób, których dane lub komentarz dotyczą bez wyraźnej ich zgody, chyba że przepis prawa stanowi, że dane takiej osoby można upubliczniać bez jej zgody,
- nie umieszczać komentarzy niezgodnych z nauką Kościoła Katolickiego.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Forum Dyskusyjnego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia lub zaprzestania dokonywania wpisu na Forum.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługobiorca zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać funkcjonowanie Serwisu oraz działań na szkodę Usługodawcy oraz innych podmiotów.
- Usługodawca zastrzega prawo do odmowy publikacji, edycji lub usunięcia treści, w tym wydarzeń i zdjęć, których charakter może naruszać postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności, gdy zawierają elementy:
- powszechnie uznane za obraźliwe lub wulgarne,
- o charakterze rasistowskim,
- o charakterze pornograficznym lub erotycznym,
- noszące znamiona przestępstw lub czynów nieuczciwej konkurencji,
- naruszające prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej,
- wprowadzające w błąd Usługobiorców,
- reklamujące inne serwisy,
- będące SPAMem lub materiałem promocyjnym,
- zawierające ogłoszenia o działaniach konkursowych organizowanych bez zgody Serwisu,
- niezgodnych z nauką Kościoła Katolickiego.
- Usługodawca zastrzega prawo do usunięcia treści przesłanej przez Użytkownika, gdy Usługodawca powziął wiedzę, uzasadnione podejrzenie lub stosowną informację urzędową, że umieszczając w Serwisie dane treści, Użytkownik dokonał naruszenia, usiłowania naruszenia, obejścia lub próby obejścia powszechnie obowiązującego lub miejscowego prawa, a także postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności działał lub usiłował działać na szkodę osób trzecich.
5. WARUNKI KORZYSTANIA Z FORUM DYSKUSYJNEGO
- Przeznaczeniem forum jest wymiana informacji i doświadczenia dotyczącego synodu 2021-2023: Ku Kościołowi synodalnemu, pomiędzy:
a. tymi, którzy przymierzają się do organizacji synodu w swoich parafiach/wspólnotach,
b. tymi, którzy mają już doświadczenie w organizacji synodu w swoim Kościele,
c. uczestnikami spotkań którzy zechcą podzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. - Usługodawca podejmuje starania mające na celu niezwłocznie usuwanie wszelkich treści uznawanych za bezprawne.
- Korzystając z Forum Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wzajemnego szacunku i dobrego wychowania.
- Temat dyskusji powinien być jednoznacznie związany z przeznaczeniem działu, na którym się znajduje, przeznaczeniem forum oraz nauczaniem Kościoła Katolickiego
- Zawartość każdego wpisu zamieszczonego na Forum Dyskusyjnym wyraża poglądy i opinie jego autora a nie Usługodawcy (poza wiadomościami pisanymi przez niego).
- Zabrania się podawania informacji zawierających adresy email, strony www, numery telefonów bądź usługi oraz innych form reklamowych w tytułach lub treści postów.
- Usługodawca jest uprawniony do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku lub postu, jeśli narusza on postanowienia Regulaminu lub przepisy prawa.
- W przypadku powzięcia wiadomości o wypowiedziach naruszających obowiązujące przepisy prawa lub podejrzeniach takiego naruszenia (w szczególności wypowiedzi obrażające konkretne osoby lub podmioty, zawierające hasła wzywające do nienawiści, rasizmu itp.), Usługodawca zobowiązuje się powiadomić odpowiednie służby, udostępniając im wszelkie niezbędne dane takie jak adres IP czy e-mail.
6. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286,
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w Serwisie, w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
7. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286,
- w powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę,
- rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni,
- odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługodawcę sposób.
8. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Usługobiorca przesyłając Serwisowi pliki oraz inne treści cyfrowe, w tym zdjęcia, potwierdza swoje prawo do dysponowania nimi oraz ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i pokrewnych, danych osobowych oraz dóbr osobistych osób trzecich, a w przypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Serwisu z tego tytułu, zobowiązuję się zwolnić Serwis i Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności w związku z naruszeniami oraz do całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Usługodawca podejmuje wszelkie dostępne mu środki, w celu ochrony danych Użytkowników.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo i przy pełnym poszanowaniu praw konsumenta.
- Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
- Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Użytkowników o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności o przerwach w dostępie.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami:
- za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
- w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Serwisu,
- za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
- za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
- za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie,
- za niemożność zalogowania się w systemie Serwisu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców niebędących Konsumentami,
- za skutki związane z utratą hasła.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Zmiany dokonane w Regulaminie Serwisu przez Usługodawcę, wiążą Usługobiorcę, pod warunkiem, iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianach przez Serwis.
- Wszelkie spory wynikłe między Usługodawcą, a Usługobiorcami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania Usługodawcy.
- Usługobiorca będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
TERMS AND CONDITIONS OF THE SYNOD.ORG.PL WEBSITE
- General provisions
- Definitions
- Type and scope of electronic services
- Terms and conditions for the provision and conclusion of contracts for the provision of electronic services
- Terms of use of the Discussion Forum
- Conditions for termination of contracts for electronic services
- Complaint procedure
- Intellectual property
- Responsibility
- Final provisions
- GENERAL PROVISIONS
- The website operating at synod.org.pl is run by Rafal Dziedzic, electronic mail address (e-mail): moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286
- The synod.org.pl website operates under the terms of these Regulations.
- The Regulations define the types and scope of services provided electronically by the Synod.org.pl website, the rules for the provision of these services, the conditions for the conclusion and termination of agreements for the provision of services electronically, as well as the procedure for complaints.
- Each Service Recipient, as soon as he takes steps to use the Electronic Services of synod.org.pl, is obliged to comply with the provisions of these Regulations.
- The Service prohibits the presentation of services prohibited by generally applicable laws.
- In matters not covered by these Regulations, the regulations shall apply:
- Civil Code,
- Law on Consumer Rights of May 30, 2014,
- Law on Copyright and Related Rights of February 4, 1994,
- Act on Providing Services by Electronic Means of July 18, 2002 and other applicable provisions of Polish law.
2 DEFINITIONS
- REGISTRATION FORM – a form available on the Website that allows creating an Account. The Registration Form allows you to create an Account corresponding to a specific User.
- ACCOUNT – a set of resources in the Service Provider’s ICT system, marked with an individual name (login) and password provided by the User, in which the User’s data is collected. An Account is established by the Service Provider at the request of the Service Recipient, after verification of the data provided in the application. The application may be submitted through the Registration Form on the Site or via e-mail.
- DISCUSSION FORUM – Electronic Service made available to the Service Recipients by the Service Provider enabling exchange of mutual views and information between the Service Recipients.
- CONSUMER – a natural person who makes a legal transaction with an entrepreneur that is not directly related to his/her business or professional activity.
- LICENSE – a license agreement within the meaning of Chapter 5 of the Law on Copyright and Related Rights of February 4, 1994.
- REGULATIONS – these regulations of the Service.
- SERVICE – the Service Provider’s website operating at synod.org.pl.
- NEWSLETTER – Electronic Service that allows the Customer to subscribe to and receive at the e-mail address provided by the Customer free information from the Service Provider concerning the Site.
- SUBMISSION OF SYNTHESIS – Electronic Service made available to the Service Recipients by the Service Provider consisting of forwarding the synodal meeting syntheses sent by the Service Recipient to the synodal coordinators – only in case it proves impossible to send them by the normal way (i.e. by the parish synodal team or diocesan synodal team or structures of the community in question).
- COMMENT SYSTEM – Electronic Service made available to Service Recipients by the Service Provider, which allows posting comments on the Site.
- SERVICE PROVIDER – Rafal Dziedzic, mailing address: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286.
- USER, USER – a natural person, a legal person or an organizational unit without legal personality, which is granted legal capacity by law, using an Electronic Service.
- ELECTRONIC SERVICE- a service provided electronically by the Service Provider to the Customer through the Site.
- SEARCH ENGINE – Electronic Service made available to the Service Recipients by the Service Provider, allowing to search for specific content based on the criteria specified by the Service Recipient (using filters).
- TYPE AND SCOPE OF ELECTRONIC SERVICES
- The Service Provider allows through the Site to use Electronic Services such as:
- maintaining the Account,
- Use of the Finder,
- Use of the Comment System,
- Newsletter usage,
- sending Synthesis,
- Use of the Discussion Forum.
- The provision of Services to Service Recipients on the Site is carried out under the terms and conditions set forth in the Terms of Service.
- The Service Provider has the right to post advertising content on the Site. This content is an integral part of the Website and the materials presented therein.
- TERMS AND CONDITIONS FOR THE PROVISION AND CONCLUSION OF CONTRACTS FOR THE PROVISION OF ELECTRONIC SERVICES
- Provision of Electronic Services specified in § 3.1 of the Regulations by the Service Provider is free of charge.
- The period for which the contract is concluded:
- The agreement for the provision of Electronic Services consisting of maintaining an Account is concluded for an indefinite period of time,
- The agreement for the provision of Electronic Services consisting of the use of the Search Engine, is concluded for a definite period of time and is terminated when the User ceases to use this Service,
- The agreement for the provision of Electronic Services consisting of the use of the Newsletter, is concluded for an indefinite period of time.
- The contract for the provision of Electronic Services consisting of sending Synthesis, is concluded for a fixed period of time and is terminated when the Service Provider sends the Synthesis to the synodal coordinators.
- The contract for the provision of Electronic Services consisting of the use of the News Comment System is concluded for a definite period of time and is terminated upon the posting of an opinion or discontinuation of posting by the Service Recipient. The Service Recipient undertakes to:
- add objective comments within the framework of the right of free expression, mainly to provide other Users with the opportunity to create an individual evaluation,
- not to place advertisements of goods, services, entities, unless such action is carried out in agreement with the Service and with its consent,
- not to make personal data public without the consent of the persons to whom the data or comment pertains without their express consent, unless the law provides that the data of such person may be made public without their consent,
- Do not post comments that are inconsistent with the teachings of the Catholic Church.
- The agreement for the provision of Electronic Services consisting of the use of the Discussion Forum is concluded for a definite period of time and is terminated at the time of posting or ceasing to post on the Forum.
- Technical requirements necessary for cooperation with the information and communication system used by the Service Provider:
- A computer or mobile device with Internet access,
- email access,
- web browser,
- Enabling Cookies and Javascript in your web browser.
- The recipient is obliged to use the Site in a manner consistent with the law and good morals, bearing in mind the respect for personal property and intellectual property rights of third parties.
- The recipient is obliged to enter data in accordance with the facts.
- The recipient is prohibited from providing unlawful content.
- The recipient is obliged to refrain from any actions that could impede or interfere with the operation of the Site and actions to the detriment of the Service Provider and others.
- The service provider reserves the right to refuse to publish, edit or remove content, including events and photos, the nature of which may violate the provisions of the Regulations, the provisions of generally applicable law, in particular, if they contain elements:
- commonly regarded as offensive or vulgar,
- Of a racist nature,
- Of a pornographic or erotic nature,
- bearing the hallmarks of criminal offenses or acts of unfair competition,
- violating copyright and intellectual property rights,
- misleading to Service Recipients,
- advertising other services,
- Which are SPAM or promotional material,
- containing announcements of competition activities organized without the consent of the Service,
- incompatible with the teachings of the Catholic Church.
- The Service Provider reserves the right to remove the content submitted by the User when the Service Provider has obtained knowledge, reasonable suspicion or relevant official information that, by posting the content, the User has violated, attempted to violate, circumvented or attempted to circumvent generally applicable or local laws, as well as the provisions of these Regulations, and in particular has acted or attempted to act to the detriment of third parties.
- TERMS OF USE OF THE DISCUSSION FORUM
- The purpose of the forum is to share information and experience regarding the 2021-2023 synod: Toward a Synodal Church, between:
- those who are trying to organize a synod in their parishes/communities,
b. those who already have experience in organizing a synod in their Church,
c. meeting participants who would like to share their experiences and thoughts.
- The service provider shall endeavor to promptly remove any content deemed unlawful.
- When using the Forum, the Service Recipient is obliged to observe the principles of mutual respect and good manners.
- The topic of discussion should be clearly related to the purpose of the section where it is located, the purpose of the forum and the teaching of the Catholic Church
- The content of each entry posted on the Discussion Forum expresses the views and opinions of its author and not of the Service Provider (except for messages written by him).
- It is forbidden to include information containing email addresses, websites, phone numbers or services or other forms of advertising in the titles or content of posts.
- The Service Provider is entitled to delete, change or close any thread or post if it violates the Terms of Service or the law.
- In the event that the Service Provider becomes aware of statements violating applicable laws or suspected of such violation (in particular, statements insulting specific persons or entities, containing slogans calling for hatred, racism, etc.), the Service Provider undertakes to notify the appropriate services, providing them with all necessary data such as IP address or e-mail.
- TERMS AND CONDITIONS FOR TERMINATION OF CONTRACTS FOR THE PROVISION OF ELECTRONIC SERVICES
- Termination of the contract for the provision of Electronic Services:
- Agreement for the provision of Electronic Services of a continuous and unlimited nature (maintaining an Account, Newsletter) may be terminated.
- The Service Recipient may terminate the contract with immediate effect and without indicating reasons by sending an appropriate statement via e-mail to: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286,
- The Service Provider may terminate the contract for the provision of services by electronic means of a continuous and unlimited nature in the event that the Customer violates the Terms and Conditions, in particular, if he provides content of an unlawful nature after an ineffective prior request to cease violations with the setting of an appropriate period of time. The Agreement in such a case expires after 7 days from the date of submission of a statement of intent to terminate the Agreement (notice period).
- termination leads to the termination of the legal relationship with future effect.
- The Service Provider and the Customer may terminate the contract for the provision of Electronic Services on the Site, at any time by mutual agreement.
- COMPLAINT PROCEDURE
- Complaints related to the provision of Electronic Services by the Service Provider:
- Complaints related to the provision of Electronic Services through the Site may be submitted by the Customer via e-mail to: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286,
- in the above e-mail message, provide as much information and circumstances as possible about the subject of the complaint, in particular the type and date of the irregularity and contact information. The information provided will greatly facilitate and expedite the processing of the complaint by the Service Provider,
- Consideration of the complaint by the Service Provider shall take place immediately, no later than within 14 days,
- The Service Provider’s response to the complaint shall be sent to the Customer’s e-mail address provided in the complaint application or in any other manner provided by the Service Provider.
- INTELLECTUAL PROPERTY
- By submitting files and other digital content, including photos, to the Site, the Client confirms his/her right to dispose of them and is solely responsible for violations of author’s economic and related rights, personal data and personal rights of third parties, and in the event that any person makes any claims or demands against the Site on this account, I agree to indemnify the Site and the Service Provider from any liability in connection with the violations and to fully satisfy the claims of third parties in this regard.
- ACCOUNTABILITY
- The Service Provider shall take all measures available to it to protect Users’ data.
- The Service Provider shall make every effort to ensure that the data available on the Website is complete and up-to-date and presented with due diligence, taking into account the existing factual and legal circumstances, within the limits allowed by law and in full respect of consumer rights.
- Users bear full responsibility for any violation of the law or damage caused by their actions on the Service, in particular, providing false data, disclosure of classified information or other legally protected secrets, violation of personal rights or copyright and related rights, as well as processing of Users’ personal data contrary to the purposes of the Service or in violation of the Personal Data Protection Act.
- The service provider undertakes, as far as possible, to inform users in advance of possible disruptions in the operation of the Service, in particular of interruptions in access.
- The Service Provider is not liable to non-Consumer recipients:
- For any damages and losses directly or indirectly (including damages for loss of business profits, business interruption or loss of business information, and other damages of a property nature) caused by the use, inability to use or malfunction of the Service’s software, damages caused by the shutdown or failure of the ICT system, power grid failure,
- in connection with improper use of the Site by a Customer who is not a Consumer and the malfunctioning of computer equipment, computer software or communications system through which the Customer connects to the Site system,
- For any damage caused by errors, failures and interruptions in the operation of the Service or caused by incorrect recording or reading of data downloaded by Service Recipients,
- for disruptions in the proper functioning of the Site, as well as loss of data of non-consumer customers resulting from force majeure or third parties,
- for the actions of third parties involving the use of data and materials posted on the Site in violation of generally applicable law or the Regulations,
- For the inability to log in to the Service system caused in particular by: the quality of the connection, the failure of the ICT system or the power grid, the misconfiguration of the software of Service Recipients who are not Consumers,
- For the consequences associated with the loss of the password.
- FINAL PROVISIONS
- Contracts concluded through the Service are concluded in accordance with Polish law.
- Changes made to the Terms and Conditions of the Site by the Service Provider, are binding on the Client, provided that the Client has been properly informed of the changes and has not terminated the agreement for the provision of electronic services within 14 days from the date of notification to the Client of the changes by the Site.
- Any disputes arising between the Service Provider and Service Recipients will be resolved in the first instance by negotiation, with the intention of concluding the dispute amicably. However, if this would not be possible, or would be unsatisfactory to either party, the disputes will be resolved by the competent common court, in accordance with Section 4 of this paragraph.
- Judicial settlement of disputes:
- Any disputes arising between the Service Provider and the Customer who is also a Consumer shall be submitted to the competent courts in accordance with the provisions of the Code of Civil Procedure of November 17, 1964,
- Any disputes arising between the Service Provider and the Customer who is not also a Consumer shall be submitted to the court having jurisdiction over the place of residence of the Service Provider.
- A Customer who is a Consumer also has the right to use out-of-court dispute resolution methods, in particular, by submitting, after the complaint procedure, a request for mediation or a request for consideration of the case by an arbitration court (the request can be downloaded at http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). The list of Permanent Arbitration Consumer Courts operating at Provincial Inspectorates of Trade Inspection is available at: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. A consumer may also use the free assistance of a district (city) consumer ombudsman or a social organization whose statutory tasks include consumer protection. Out-of-court settlement of claims after the complaint procedure is free of charge.
- In order to resolve a dispute amicably, a consumer may, in particular, file a complaint through the ODR (Online Dispute Resolution) platform, available at: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU SYNOD.ORG.PL
- Postanowienia ogólne
- Rodzaj przetwarzanych danych osobowych, cel i zakres zbierania danych
- Udostępnianie danych osobowych
- Prawo kontroli, dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania
- Pliki „Cookies”
- Usługi dodatkowe związane z aktywnością Użytkownika w Serwisie
- Postanowienia końcowe
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu synod.org.pl jest Rafał Dziedzic, adres poczty elektronicznej (e-mail): moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286, zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą.
- Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych, którego funkcję pełni Rafał Dziedzic.
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej
- Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Serwisu synod.org.pl
2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Serwisu synod.org.pl w przypadku:
- rejestracji Konta w Serwisie, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Serwisu),
- skorzystania z Systemu Komentarzy, w celu poznania zdania Użytkownika na temat Serwisu i znajdujących się w nim treści, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes),
- zapisania się do Newslettera w celu przesyłania informacji drogą elektroniczną. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- przesłanie Syntez w celu przesyłania informacji dokumentów drogą elektroniczną. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
- skorzystania z Forum Dyskusyjnego, w celu umożliwienia Usługobiorcom kontaktowania się ze sobą i wymianę poglądów oraz informacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes).
- RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku:
- Konta: imię i nazwisko, login, adres e-mail,
- Systemu Komentarzy: imię i nazwisko, login,
- Newslettera: imię i nazwisko, adres e-mail,
- Syntez: imię i nazwisko, adres e-mail,
- Forum Dyskusyjnego: imię i nazwisko, login, adres mailowy.
- OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora:
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
- Podczas korzystania z Serwisu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
- Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Serwisie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
- merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
3. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Serwisu, a w szczególności do:
- hostingodawcy,
- dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,
- podmiotów zapewniających system mailingowy,
- dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia serwisu internetowego.
- Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 oraz §6 Polityki Prywatności.
4. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI SWOICH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
- dostęp do danych – art. 15 RODO,
- sprostowanie danych – art. 16 RODO,
- usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
- ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
- przeniesienie danych – art. 20 RODO,
- sprzeciw – art. 21 RODO,
- cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286.
- W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. PLIKI „COOKIES”
- Strona Administratora używa plików „cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej Serwisu. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
- W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
- „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
- „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
- Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
- Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
- Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
6. USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA W SERWISIE
- W Serwisie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową synod.org.pl, zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, Twitter lub WhatsApp.
- Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę synod.org.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
- Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie synod.org.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.
- Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawcy:
- Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie synod.org.pl bezpośrednio jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie synod.org.pl musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Usługodawca udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu Serwisu, przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Postanowienia niniejszej Polityki Prywatności wchodzą w życie z dniem 22.12.2021
PRIVACY POLICY OF THE SYNOD.ORG.PL WEBSITE
- General provisions
- Type of personal data processed, purpose and scope of data collection
- Sharing personal data
- The right to control, access and correct the content of your data
- Cookies
- Additional services related to the User’s activity on the Website
- Final provisions
- GENERAL PROVISIONS
- The Administrator of the personal data collected through the Synod.org.pl Service is Rafał Dziedzic, electronic mail (e-mail) address: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286, hereinafter referred to as the “Administrator” and who is also the Service Provider.
- The Data Controller has appointed a Data Protection Supervisor, whose function is performed by Rafal Dziedzic.
- Personal data collected by the Administrator through the website are processed in accordance with Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of April 27, 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation), hereinafter referred to as
- Any words or expressions capitalized in the body of this Privacy Policy shall be understood as defined in the Synod.org.pl Terms of Service.
- TYPE OF PERSONAL DATA PROCESSED, PURPOSE AND SCOPE OF DATA COLLECTION
- PURPOSE OF PROCESSING AND LEGAL BASIS. The Administrator processes the personal data of Service Recipients of the synod.org.pl website in the case of:
- registration of an Account on the Website, in order to create an individual account and manage that Account, on the basis of Article 6(1)(b) of the RODO (performance of an agreement for the provision of services by electronic means in accordance with the Terms and Conditions of the Website),
- Use of the Comments System, in order to learn the User’s opinion about the Service and the content therein, based on Article 6 (1) (f) RODO (legitimate interest),
- subscribing to the Newsletter in order to send information electronically. Personal data is processed upon separate consent, pursuant to Article 6(1)(a) of the DPA,
- sending Synthesis for the purpose of sending document information electronically. Personal data is processed upon separate consent, pursuant to Article 6(1)(a) of the RODO
- the use of the Discussion Forum, in order to allow Service Recipients to contact each other and exchange views and information, based on Article 6(1)(f) of the RODO (legitimate interest).
- TYPE OF PERSONAL DATA PROCESSED. The recipient shall provide, in the case of:
- Accounts: name, login, email address,
- Comment System: name, login,
- Newsletter: name, email address,
- Synthesis: name, email address,
- Discussion Forum: name, login, email address.
- ARCHIVING PERIOD OF PERSONAL DATA. The personal data of Service Recipients are stored by the Administrator:
- where the basis of data processing is the performance of a contract, for as long as it is necessary for the performance of the contract, and thereafter for a period corresponding to the period of limitation of claims. Unless a special provision provides otherwise, the statute of limitations is six years, and for claims for periodic benefits and claims related to the conduct of business – three years.
- where the basis for data processing is consent, for as long as the consent is not revoked, and after revocation of consent for a period of time corresponding to the statute of limitations for claims that the Administrator may raise and that may be raised against him. Unless a specific provision provides otherwise, the statute of limitations is six years, and for claims for periodic benefits and claims related to the conduct of business – three years.
- When using the Site, additional information may be collected, in particular: the IP address assigned to the Customer’s computer or the external IP address of the Internet provider, domain name, browser type, access time, type of operating system.
- Upon separate consent, pursuant to Article 6(1)(a) of the RODO, data may also be processed for the purpose of sending commercial information by electronic means or making telephone calls for direct marketing purposes – respectively, in connection with Article 10(2) of the Act of July 18, 2002 on Providing Services by Electronic Means or Article 172(1) of the Act of July 16, 2004 – Telecommunications Law, including those directed as a result of profiling, if the Customer has given the appropriate consent.
- Navigation data may also be collected from Service Recipients, including information about the links and references they choose to click on or other actions they take on the Site. The legal basis for such activities is the Administrator’s legitimate interest (Article 6(1)(f) RODO) in facilitating the use of services provided electronically and improving the functionality of such services.
- Provision of personal data by the Customer is voluntary.
- The controller shall take special care to protect the interests of data subjects, and in particular shall ensure that the data it collects are:
- processed in accordance with the law,
- collected for designated legitimate purposes and not subjected to further processing incompatible with those purposes,
- Substantially correct and adequate in relation to the purposes for which they are processed, and stored in a form that allows identification of the persons to whom they relate for no longer than necessary to achieve the purpose of processing.
- SHARING OF PERSONAL DATA
- The personal data of Service Recipients are transferred to the service providers used by the Administrator in the operation of the Site, in particular to:
- Hosting providers,
- A software provider to enable the business,
- entities providing the mailing system,
- The supplier of the software needed to run the website.
- The service providers referred to in Section 1 of this paragraph, to whom personal data are transferred, depending on the contractual arrangements and circumstances, are either subject to the Administrator’s instructions as to the purposes and means of processing such data (processors) or determine the purposes and means of processing themselves (controllers).
- The personal data of Service Recipients is stored exclusively in the European Economic Area (EEA), subject to §5 point 5 and §6 of the Privacy Policy.
- THE RIGHT TO CONTROL, ACCESS AND CORRECT THE CONTENT OF ITS DATA
- The data subject has the right to access the content of his/her personal data and the right to rectification, erasure, restriction of processing, the right to data portability, the right to object, the right to withdraw consent at any time without affecting the lawfulness of processing carried out on the basis of consent before its withdrawal.
- Legal grounds for the Service Recipient’s request:
- access to data – Article 15 RODO,
- data rectification – Article 16 RODO,
- Deletion of data (the so-called right to be forgotten) – Article 17 of the RODO,
- limitation of processing – Article 18 RODO,
- data portability – Article 20 RODO,
- Objection – Article 21 RODO,
- withdrawal of consent – Article 7(3) of the RODO.
- In order to exercise the rights referred to in paragraph 2, you can send the relevant email to: moc.l1726826286iamg@1726826286lp.gr1726826286o.don1726826286ys1726826286.
- In a situation where the Service Recipient makes a request under the above rights, the Administrator shall either comply with the request or refuse to comply with the request immediately, but no later than within one month after receiving it. However, if – due to the complex nature of the request or the number of requests – the Administrator is unable to comply with the request within one month, it will comply within another two months, informing the Service Recipient in advance – within one month of receiving the request – of the intended extension of the deadline and the reasons for it.
- If it is determined that the processing of personal data violates the provisions of the RODO, the data subject has the right to file a complaint with the President of the Office for Personal Data Protection.
- COOKIES
- The Administrator’s website uses “cookies”.
- Installation of “cookies” is necessary for the proper provision of services on the Website. The “cookies” files contain information necessary for the proper functioning of the website, and they also provide the opportunity to develop general statistics of website visits.
- The site uses two types of “cookies“: “session” and “permanent”.
- “Session” “cookies” are temporary files that are stored on the final device of the Service Recipient until logging off (leaving the site).
- “Permanent” “cookies” are stored in the final device of the Customer for the time specified in the parameters of “cookies” or until they are deleted by the Customer.
- The Administrator uses its own cookies to better understand how Service Recipients interact with the content of the website. The files collect information about how a Service Recipient uses the website, the type of website from which the Service Recipient was redirected, and the number of visits and the time of the Service Recipient’s visit to the website. This information does not record specific personal information about the Service Recipient, but is used to compile statistics on the use of the website.
- Cookies may also be used by advertising networks, in particular the Google network, to display advertisements tailored to the manner in which the Service Recipient uses the Site. For this purpose, they may retain information about the Service Recipient’s navigation path or time spent on a particular page.
- The Customer has the right to decide on the access of “cookies” to his/her computer by selecting them in advance in his/her browser window. Detailed information about the possibility and methods of handling “cookies” is available in the settings of your software (web browser).
- ADDITIONAL SERVICES RELATED TO USER ACTIVITY ON THE SITE
- The Website uses so-called social plug-ins (“plug-ins”) of social networks. When displaying a synod.org.pl website containing such a plug-in, the Service Recipient’s browser will establish a direct connection to Facebook, Twitter or WhatsApp servers.
- The content of the plug-in is transmitted by the service provider directly to the client’s browser and integrated into the website. Thanks to this integration, service providers receive information that the Client’s browser has displayed the synod.org.pl site, even if the Client does not have a profile with a given service provider or is not currently logged in with him. This information (along with the Client’s IP address) is sent by the browser directly to the provider’s server (some servers are located in the USA) and stored there.
- If the Client logs into one of the above-mentioned social networks, the service provider will be able to directly attribute the visit to synod.org.pl to the Client’s profile on the given social network.
- If a Service Recipient uses a particular plug-in, such as clicking on the “Like” button or the “Share” button, the corresponding information will also be sent directly to the server of the respective service provider and stored there.
- The purpose and scope of data collection and their further processing and use by service providers, as well as the possibility of contact and the rights of the Service Recipient in this regard and the possibility of making settings to ensure the protection of the Service Recipient’s privacy are described in the service provider’s privacy policy:
- If the Service Recipient does not want social networks to attribute data collected during visits to the synod.org.pl website directly to his/her profile on a particular website, he/she must log out of that website before visiting the synod.org.pl website. The recipient can also completely prevent plug-ins from loading on the site by using appropriate extensions for the browser, such as blocking scripts with “NoScript”.
- FINAL PROVISIONS
- The Administrator shall apply technical and organizational measures to ensure the protection of the processed personal data appropriate to the risks and categories of protected data, and in particular shall protect the data from being disclosed to unauthorized persons, from being taken by an unauthorized person, from being processed in violation of applicable regulations, and from being altered, lost, damaged or destroyed.
- The Service Provider shall provide appropriate technical measures to prevent unauthorized persons from obtaining and modifying, personal data sent electronically.
- In matters not covered by this Privacy Policy, the provisions of the Terms of Service, the provisions of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of April 27, 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free flow of such data and repealing Directive 95/46/EC (RODO), and other relevant provisions of Polish law shall apply accordingly.
- The provisions of this Privacy Policy come into force on 22.12.2021